Misja Starbucks
Nasza misja: inspirować i rozwijać ludzi – w każdej chwili: jeden człowiek, jedna kawa, jedno miejsce.
Według tych zasad działamy każdego dnia:
Nasza kawa
Jakość zawsze jest priorytetem. Staramy się pozyskiwać wysokiej jakości ziarna kawy z etycznych upraw, wypalać je z zachowaniem wysokiej staranności i poprawiać sytuację plantatorów. Bardzo nam na tym zależy i nasza praca w tym zakresie nigdy nie jest skończona.
Nasi partnerzy
Nazywamy siebie partnerami, ponieważ to nie jest dla nas tylko praca — to nasza pasja. Razem tworzymy zróżnicowaną przestrzeń, w której każdy może być sobą. Zawsze traktujemy siebie nawzajem z szacunkiem i dbamy o zachowanie tego statusu.
Nasi klienci
Kiedy w pełni angażujemy się w to, co robimy, nawiązujemy lepszy kontakt z klientami i zarażamy ich uśmiechem — choćby na chwilę. Oczywiście wszystko zaczyna się od obietnicy idealnie przyrządzonego napoju, ale nasza praca to coś więcej. Chodzi w niej o relacje międzyludzkie.
Nasze kawiarnie
Kiedy klient czuje, że znalazł się we właściwym miejscu, nasza kawiarnia staje się przystanią, wytchnieniem od zmartwień, które zostają na zewnątrz — miejscem, w którym spotyka się ze znajomymi. Tutaj może cieszyć się życiem niezależnie od jego tempa — czasami powolnego, z elementami nostalgii, a czasem szybkiego.
Nasze sąsiedztwo
Każda kawiarnia jest fragmentem społeczności — traktujemy to poważnie. Chcemy być mile widziani, by naszą codzienną pracą pozytywnie wpływać na relacje między naszymi partnerami, klientami i wewnątrz społeczności. Dostrzegamy też, że nasze możliwości pozytywnego oddziaływania są większe. Starbucks wyznacza nowe standardy — sprostamy temu wyzwaniu.
Nasi udziałowcy
Wiemy, że sukcesy w realizacji wszystkich tych założeń przynoszą wymierne korzyści naszym udziałowcom. Ponosimy za to odpowiedzialność. Starbucks i wszystko, z czym się stykamy, musi się rozwijać i trwać.
Misja Starbucks w zakresie dbałości o środowisko naturalne
Starbucks chce być liderem w dziedzinie ekologii we wszystkich aspektach swojej działalności.
Realizując tę misję, podejmujemy następujące działania:
- analizowanie problemów środowiskowych i dzielenie się informacjami z naszymi partnerami.
- opracowywanie innowacyjnych i elastycznych rozwiązań stanowiących źródło zmian;
- dążenie do kupowania, sprzedaży i wykorzystywania produktów przyjaznych środowisku naturalnemu;
- zrozumienie, że odpowiedzialność finansowa jest podstawą przyszłości środowiska naturalnego;
- wdrażanie odpowiedzialności za środowisko naturalne jako wartości korporacyjnej;
- mierzenie i monitorowanie naszych postępów w każdym projekcie;
- zachęcanie wszystkich partnerów do uczestnictwa w realizacji naszej misji.