O nas
Dzieje się to milony razy w tygodniu - Gość otrzymuje swój ulubiony napój ręcznie przygotowany przez jednego z naszych Baristów. Jednak każda z tych interakcji jest wyjątkowa.
To tylko chwila – zaledwie podanie sobie kubka z ręki do ręki.
Lecz to właśnie moment, który nas łączy.
Staramy się, by wszystkie nasze działania wzmacniały tę więź — od naszego zaangażowania przez najlepszą kawę na świecie po nasze zaangażowanie na rzecz klientów, społeczności i odpowiedzialności w biznesie.
Od początku naszej działalności, kiedy otworzyliśmy pierwszą kawiarnię przed ponad pięćdziesięcioma laty, robimy wszystko by realizować nasze zadania na najwyższym poziomie.
Nasze Dziedzictwo
Każdego dnia w pracy przyświecają nam dwa cele: dzielić się z przyjaciółmi wspaniałą kawą i starać się, by świat był lepszy.
Tak było, kiedy otwieraliśmy pierwszą kawiarnię Starbucks w 1971 r. i tak jest dziś.
W tym czasie firma składała się z jednego sklepu na historycznym rynku Pike Place w Seattle. W tym malutkim sklepie Starbucks sprzedawał jedne z najlepszych na świecie świeżo palonych ziaren kawy. Firma została nazwana na cześć sternika Starbucka z powieści „Moby Dick”. Ta nazwa miała nawiązywać do morskiego romansu i tradycji pierwszych handlarzy kawą.
W 1981 roku Howard Schultz (szef rady nadzorczej, prezes i dyrektor generalny Starbuck) po raz pierwszy odwiedził kawiarnię Starbucks. Jego pierwsza filiżanka Sumatry rozbudziła jego miłość do Starbucks, a rok później dołączył do firmy.
Podczas wizyty we Włoszech w 1983 roku Howarda Schultza urzekły tamtejsze kawiarnie i miłość do delektowania się kawą. To podsunęło mu pomysł, aby przenieść włoską tradycję picia kawy do Stanów Zjednoczonych. Stworzyć miejsce do rozmów i spotkań ludzi — trzecie miejsce między pracą a domem. Na krótko opuścił Starbucks i założył własną sieć kawiarni Il Giornale, by w sierpniu 1987 r. wrócić i kupić Starbucks z pomocą lokalnych inwestorów.
Od początku Starbucks wyznacza inne wzorce prowadzenia firmy. Wspaniałą i bogatą tradycję związaną z kawą chcemy uzupełnić poczuciem wspólnoty.
Dziś działa ponad 32 000 lokali w 80 krajach, a Starbucks jest jednym z największych na świecie producentów i sprzedawców specjalnych gatunków kawy. W każdym serwowanym napoju chcemy przekazywać nasze dziedzictwo i wyjątkowe doznania.
Misja Starbucks®
Inspirować i rozwijać ludzkiego ducha - w każdej chwili: jeden człowiek, jedna kawa, jedno miejsce.
Wartości Starbucks
Mając na uwadze naszych partnerów, naszą kawę i naszych klientów, kierujemy się następującymi wartościami:
Tworzymy kulturę ciepła i przynależności, w której każdy jest mile widziany.
Działamy z odwagą, kwestionujemy status quo i znajdujemy nowe sposoby na rozwój naszej firmy i siebie nawzajem.
Jesteśmy obecni, pracujemy przejrzyście z godnością i szacunkiem.
Dajemy z siebie wszystko w tym co robimy, będąc odpowiedzialnym za generowane wyniki.
Jesteśmy napędzani wydajnością, przez pryzmat ludzkości.