About-Us-Page

O nas

Dzieje się to milony razy w tygodniu - Gość otrzymuje swój ulubiony napój ręcznie przygotowany przez jednego z naszych Baristów. Jednak każda z tych interakcji jest wyjątkowa.

To tylko chwila – zaledwie podanie sobie kubka z ręki do ręki.

Lecz to właśnie moment, który nas łączy.

Staramy się, by wszystkie nasze działania wzmacniały tę więź — od naszego zaangażowania przez najlepszą kawę na świecie po nasze zaangażowanie na rzecz klientów, społeczności i odpowiedzialności w biznesie.

Od początku naszej działalności, kiedy otworzyliśmy pierwszą kawiarnię przed ponad pięćdziesięcioma laty, robimy wszystko by realizować nasze zadania na najwyższym poziomie.

 

Nasze Dziedzictwo

Każdego dnia w pracy przyświecają nam dwa cele: dzielić się z przyjaciółmi wspaniałą kawą i starać się, by świat był lepszy.

Tak było, kiedy otwieraliśmy pierwszą kawiarnię Starbucks w 1971 r. i tak jest dziś.

W tym czasie firma składała się z jednego sklepu na historycznym rynku Pike Place w Seattle. W tym malutkim sklepie Starbucks sprzedawał jedne z najlepszych na świecie świeżo palonych ziaren kawy. Firma została nazwana na cześć sternika Starbucka z powieści „Moby Dick”. Ta nazwa miała nawiązywać do morskiego romansu i tradycji pierwszych handlarzy kawą.

W 1981 roku Howard Schultz (szef rady nadzorczej, prezes i dyrektor generalny Starbuck) po raz pierwszy odwiedził kawiarnię Starbucks. Jego pierwsza filiżanka Sumatry rozbudziła jego miłość do Starbucks, a rok później dołączył do firmy.

Podczas wizyty we Włoszech w 1983 roku Howarda Schultza urzekły tamtejsze kawiarnie i miłość do delektowania się kawą. To podsunęło mu pomysł, aby przenieść włoską tradycję picia kawy do Stanów Zjednoczonych. Stworzyć miejsce do rozmów i spotkań ludzi — trzecie miejsce między pracą a domem. Na krótko opuścił Starbucks i założył własną sieć kawiarni Il Giornale, by w sierpniu 1987 r. wrócić i kupić Starbucks z pomocą lokalnych inwestorów.

Od początku Starbucks wyznacza inne wzorce prowadzenia firmy. Wspaniałą i bogatą tradycję związaną z kawą chcemy uzupełnić poczuciem wspólnoty.

Dziś działa ponad 32 000 lokali w 80 krajach, a Starbucks jest jednym z największych na świecie producentów i sprzedawców specjalnych gatunków kawy. W każdym serwowanym napoju chcemy przekazywać nasze dziedzictwo i wyjątkowe doznania.

 

Misja Starbucks®

With every cup, with every conversation, with every community - we nurture the limitless possibilities of human connection.

 

Wartości Starbucks

Mając na uwadze naszych partnerów, naszą kawę i naszych klientów, kierujemy się następującymi wartościami:

RZEMIOSŁO - Rozkoszujemy się rygorem szczegółów - bez względu na to, na czym polega nasza praca. Uczymy się i nauczamy w dążeniu do rozwoju. Dostarczamy doskonałość z pasją i kreatywnością.

ODWAGA - Podejmujemy trudne rozmowy z szacunkiem, aby uczynić nas wszystkich lepszymi. Realizujemy śmiałe pomysły wykraczające poza naszą strefę komfortu. Postępujemy właściwie, nawet gdy jest to trudne.

WYNIKI - Konsekwentnie osiągamy nasze cele dzięki skupieniu, uczciwości i motywacji. Nieustannie wprowadzamy innowacje, aby pozostać na czele. Przekraczamy oczekiwania ludzi, których obsługujemy.

PRZYNALEŻNOŚĆ - Aktywnie słuchamy i nawiązujemy kontakt - ciepłem i przejrzystością. Rozpoznajemy i doceniamy każdą osobę za to, kim jest. Traktujemy siebie nawzajem z godnością i troską.

RADOŚĆ - Jesteśmy dumni z naszej pracy i dobrze się przy tym bawimy. Świętujemy nawzajem i nasze zwycięstwa. Tworzymy świetną atmosferę, aby wydobyć z innych to, co najlepsze.